چهارشنبه ۰۵ اردیبهشت ۰۳

آرشیو آذر ماه 1399

تعمير-فروش تجهيزات و قطعات ماشين هاي اداري

نكات طرز نگهداري فكس ليزري

۲۹ بازديد

طرز نگهداري فكس ليزري نيز مانند هر وسيله اي براي  بهترين عملكرد با راندمان بالا نكات خاصي دارد. در ادامه اين موضوع و نحوه تشخيص نوع كارتريج براي فكس مصرفي شما ميپردازيم.

فكس ليزري و تشخيص نوع كارتريج

اگر دستگاه فكس مورد استفاده شما ليزري است .جوهر استفاده شده در آن از نوع كارتريج است. نكات مهمي طرز نگهداري فكس ليزري وجود دارد كه همواره بايد آن ها را رعايت كرد.

نكات نگهداري كارتريج فكس ليزري

حتما بايد كارتريج ها را در حالت افقي نگهداري يا حمل كنيد. دماي نگهداري از كارتريج ها بين ۰ تا ۳۵ درجه است .آن ها را در معرض تابش مستقيم آفتاب قرار ندهيد .مشكلات اساسي براي آن پيش مي آيد.

محل مناسب براي نگهداري دستگاه مصرفي خود

دستگاه فكس را نبايد در محيطي كه گرد و غبار در آن زياد است بگذاريد.يعلاوه در معرض آفتاب يا گرماي شديد است، قرار دهيد.

نكاتي براي جلوگيري از آسيب هاي احتمالي كابل برق پرينتر

پرينتر خود را همواره به يك محافظ وصل كنيدتا از آسيب هاي احتمالي جلوگيري شود. بهتر است پريز برق اين دستگاه به طور جداگانه باشد . با وسايل برقي ديگر يكي نباشد. محل اتصال كابل برق به پريز و پرينتر شل نباشد تا از جرقه زدن جلوگيري شود.

نكات حياتي هنگام چاپ:هنگام چاپ كاغذ دستگاه فكس را خاموش نكنيد. همچنين از باز و بسته كردن درب آن هنگام چاپ بپرهيزيد.هر دو حالت فوق منجر به گير كردن كاغذ در فكس مي شود.

رابطه نوع كاغذ مصرفي،طول عمر و راندمان بالا دستگاه

توجه داشته باشيد  براي جلوگيري از آسيب جدي برگه هاي سالمي را جهت چاپ در دستگاه فكس قرار دهيد و هرگز برگه هاي منگنه دار يا چسبنده را در محفظه قرار ندهيد.

عرض سيني كاغذ را طوري تنظيم كنيد كه با لبه كاغذ مماس باشد و حداكثر نيم ميليمتر از سمت چپ و راست با كاغذ فاصله داشته باشد.

رابطه توان مصرفي و استفاده بي رويه

يك نكته حياتي در نگهداري دستگاه مصرفي استفاده بيش از حد توان تعريف شدهاست.استفاده بي رويه دستگاه هاي فكس از نظر مقدار چاپ ماهيانه پشت سر هم و در يك روز موجب آسيب جدي ميشود.نه تنها خود دستگاه بلكه  قطعات مصرف شده دستگاه از قبيل پد و پيكاپ ، كاغذكش ، هيتر ، فيوزينگ و درام كارتريج دچار مشكل جدي خواهند شد.

آنچه حاﺋز اهميت در طرز نگهداري فكس ليزري است.براي تميز كردن داخل دستگاه فكس از دستگاه هاي دمنده هوا استفاده نكنيد . پودر موجود در داخل دستگاه ممكن است جلوي شيشه ليزر لايه نازكي از گرد پودر ايجاد كند.در نهايت تصوير چاپ شده را غير واضح كند.

نكته قابل توجه در خارج كردن كاغذ براي جلوگيري از آسيب هاي جبران ناپذير

چنانچه به هر دليل كاغذ در فكس گير كرد . پس از مشخص شدن محل كاغذ به آرامي و با دقت آن را آزاد كنيد. به طوري كه كاغذ تكه تكه نشود . باقي ماندن تكه كوچكي از كاغذ به سادگي مي ‏تواند دستگاه را از كار بيندازد يا دستگاه را دچار آسيب جدي كند.

منبع:تهران نارا نوين

براي محافظت و نگهداري از اسكنر از چه روش هايي استفاده كنيم؟

۳۹ بازديد

اسكنرها از مهم ترين و كاربردي ترين وسايل جانبي در كامپيوتر محسوب مي شوند. احتمالاً برايتان رخداده كه براي اسكن و كپي مدارك خود ساعت ها دنبال يك چاپ باشيد. به خصوص زماني كه اين موضوع شب به يادتان مي افتد.اين مشكل زماني حاد تر است كه فايل هاي اسكن شده را براي صبح روز بعد لازم داريد. در اين صورت، ارزش دستگاهي مانند اسكنر خانگي را به خوبي درك مي كنيد. روش حفاظت از اسكنر يكي از مهم ترين نكاتي است كه بايد بخوبي آن را بدانيد.همان طور كه در خريد هر وسيله جانبي، نهايت دقت را مي كنيد. بايد با نهايت دقت نيز نحوه استفاده از آن را بدانيد. مراقبت از دستگاه سبب ميشود تا دستگاه هميشه به بهترين شكل ممكن كار كند. در ادامه به برخي نكات اساسي كه مي بايست در استفاده از اسكنر ازجمله اسكنر hp و اسكنر كانن توجه كنيد، اشاره مي كنيم. 

اهميت ولتاژ برق در راندمان دستگاه اسكنر

ولتاژ برق براي اسكنر از اهميت زيادي برخوردار است. براي آنكه از فشار به پاور دستگاه در حين روشن بودن آن جلوگيري كنيد، سعي كنيد تا قبل از آنكه سيستم خود را روشن كنيد، اسكنر را به سيستم وصل كنيد.

صفحه اسكنر بسيار حساس است....

صفحه اسكنر از حساسيت بسياري برخوردار است. قرار دادن هرگونه جسم سخت و لبه دار بر روي صفحه اسكنر مي تواند منجر به خط افتادن و يا شكستن بخشي از صفحه اسكنر شود.

كاغذي كه به تازگي روي آن نوشته ايد بلافاصله در دستگاه قرار ندهيد

اگر به تازگي روي كاغذ را با خودكار نوشته ايد، از اسكن كاغذ و قرار دادن بلافاصله آن در صفحه اسكنر جداً بپرهيزيد. با گرم شدن صفحه، ممكن است جوهر بر روي كاغذ آب شده و بر روي صفحه اصلي بچكد.

سندي كه لاك غلط گير دارد را اسكنر بخوبي نميشناسد زيرا....

وجود لاك غلط گير خشك نشده بر روي سندي كه جهت اسكن شدن در دستگاه قرار گرفته است، باعث مي شود كه عينك دوربين اسكنر و قسمت هاي سفيد داخل آن كثيف شده و درنتيجه بر روي تصاوير خط افتاده و يا حتي اسكنر آماده اسكن نباشد.

سايز كاغذ مصرفي حتما بايد متناسب با سايز اسكنر باشد

سعي كنيد كاغذي كه براي اسكن بر روي صفحه اصلي اسكنر مي گذاريد، تمام آن را نپوشاند. گاهاً مشاهده مي شود كه اندازه كاغذي كه براي اسكن بر روي صفحه اسكنر قرار داده مي شود، از ناحيه اسكنر بزرگ تر است. اين كار باعث مي شود كه فشار زيادي به دستگاه وارد شده و دستگاه در كوتاه ترين زمان، كارايي خود را از دست بدهد.

پس از اسكن سند خود حتما درب رابه آرامي روي دستگاه قرار دهيد

يكي ديگر از اشتباهات بسيار رايجي كه در هنگام استفاده از اسكنر مشاهده مي شود، رها كردن درب اسكنر بعد از قرار دادن عكس يا كاغذ در درون آن است. درب اسكنر را به آرامي بر روي دستگاه قرار دهيد. هرگونه صدمه به صفحه اسكنر مي تواند خسارت زيادي را برايتان به بار آورد.

مراحل تميز كردن قسمت بيروني دستگاه

براي تميز كردن قسمت بيروني دستگاه، در دو مرحله عمل كنيد: ابتدا با دستمال خشك گرد و خاك آن را زدوده و سپس با يك دستمال نرم و نم دار، آن را تميز كنيد. البته نهايت دقت را داشته باشيد كه از دستمال خيس استفاده نكنيد. با توجه به بالا بودن قيمت اسكنر و قطعات اين دستگاه، ورود رطوبت به داخل دستگاه، ممكن است زيان بالايي به همراه داشته باشد.

روش هاي تميز كردن صفحه داخلي اسكنر

براي تميز كردن صفحه داخل اسكنر به هيچ عنوان از دستمال هاي معمولي استفاده نكنيد. صفحه اسكنر بسيار حساس است و هرگونه خط و خش بر روي اين صفحه، مي تواند كيفيت خروجي اسكن را به طور قابل توجهي كاهش دهد. لذا براي تميز كردن اين صفحه مي بايست از دستمال هاي مخصوص صفحه نمايش استفاده كنيد.

توصيه ايمني در رابطه با ميزان استراحت دستگاه در استفاده طولاني مدت

توصيه مي شود كه درصورت استفاده طولاني مدت و پشت سرهم از اسكنر،در هر يك ساعت، حداقل ۱۵ دقيقه به دستگاه اجازه استراحت بدهيد. همچنين اگر دفترچه راهنماي دستگاه را مطالعه كرده باشيد، دستگاه داراي يك ظرفيت اسكن روزانه است. استفاده بيش از ظرفيت يا طولاني مدت از دستگاه، باعث مي شود كه دماي قطعات الكترونيكي موجود در دستگاه بيش از اندازه بالا رفته و درنتيجه دستگاه از كار بيفتد.

چند نكته كليدي

در انتها لازم مي دانيم به چند نكته كليدي براي اسكن حرفه اي اشاره كنيم. Format از جمله يكي از اين گزينه ها مي باشد. اگر اسكن تصوير با جزئيات بالا برايتان مطرح مي باشد، بهترين خروجي مي تواند tiff باشد. دومين گزينه، Profile است. با اين گزينه به راحتي و با يك كليك، مي توانيد تنظيمات دلخواه قبلي را بر روي اسناد جديد خود اعمال كنيد. از جمله ديگر گزينه ها مي توانيم به mode اشاره كنيم. با استفاده از اين تنظيمات مي بايست مشخص كنيد كه چه جنس فايلي را مي خواهيد اسكن كنيد (فايلي كه مي خواهيد اسكن كنيد رنگي است يا سياه و سفيد؟ فقط متن است يا علاوه بر متن، حاوي عكس نيز مي باشد؟). همچنين Auto crop براي برش خودكار، Auto rotate براي چرخش خودكار، Auto color براي تغيير رنك اسكن به رنگ واقعي و Auto rename براي نامگذاري خودكار بكار مي روند.

منبع: تهران نارا نوين

مزايا و معايب پرينتر هاي چند كاره

۳۰ بازديد

MFP ، يك دستگاه همه جانبه است.اين دستگاه براي از بين بردن نياز به دستگاه كپي، دستگاه فكس، اسكنر و پرينتر جداگانه، طراحي شده است. يك MFP تمام اين تجهيزات را درون يك ماشين قرار مي ‎دهد. دستگاه هاي پرينتر چند كاره، معايب و مزايايي دارند كه به توضيح آنها مي پردازيم.

در زير مزايا و معايب پرينتر هاي چند كاره اشاره خواهيم كرد.بررسي اين موارد سبب خريد به مقرون به صرفه تر با آگاهي بيشتر خواهد بود.

معايب: سياه و سفيد

بسياري از پرينترهاي چند كاره تنها به صورت سياه و سفيد چاپ مي كنند.چونكه مخازن جوهر يا تونري كه اسكنر، كپي و پرينتر از آن استفاده مي كنند يكي است .براي استفاده از جوهر يا تونر رنگي مشكل به وجود خواهد آمد. به همين دليل، بسياري از پرينترهاي چند كاره تنها با قابليت چاپ سياه و سفيد عرضه مي شوند.

معايب: هزينه هاي بالا

كار كردن با يك پرينتر چند كاره گران است. مقدار انرژي مصرفي لازم براي عمل چاپ، اسكن و كپي دستگاه پرينتر چند كاره بالا است . زمانيكه نياز به تعمير و نگهداري به وجود مي‎ آيد نيز هزينه بر خواهد بود. جوهر يا تونر پرينتر هاي چند كاره ممكن است به دليلعملياتي كه از آنها استفاده مي كنند مانند پرينت، فكس و كپي، سريعتر از دستگاه هاي ديگر تمام شود.

معايب: تعمير و نگهداري

هنگامي كه MFP يا پرينترهاي چندكاره خراب مي شود، قابليت كپي كردن، چاپ، فكس و اسكن آن كسب و كار يا خانه نيز از بين مي‎ رود. هنگامي كه پرينتر خراب مي‎شود هيچ كس نمي تواند هيچ كاري را به اتمام برساند. اين مي تواند يك مشكل براي كسب و كارهايي باشد كه نياز زيادي به چاپ، فكس و كپي دارند.

معايب: زمان

MFP بر اساس قانون “first in، first out” (اولين ورودي، اولين خروجي) عمل مي كند. اين به اين معني است كه كارها در يك صف قرار مي‎گيرند . مي تواند بسته به سرعت دستگاه، طول كارها و تعداد افرادي كه بطور مشترك از ماشين استفاده مي‎كنند، بيش از يك ساعت طول بكشد.بعضا ممكن است افراد براي استفاده از دستگاه صبر كنند و زمان توليد آنها با توقف روبرو شود.

پرينتر ليزري چند منظوره

مزيت: هزينه اوليه

از آنجايي كه فقط يك دستگاه پرينترهاي چندكاره لازم است، شركت ها مجبور نيستند تعداد زيادي ماشين خريداري كنند. اين كار مي تواند در ابتدا باعث صرفه جويي شود.به جاي خريد 20 پرينتر و دستگاه فكس، شركت فقط بايد يك MFP بزرگ براي هر بخش خريداري كند.

مزيت: صرفه جويي در فضا

پرينتر چند منظوره فضاي زيادي را ذخيره مي كند. اين مزيت در محيط خانه و دفتر مفيد است.ماشين آلات و تجهيزات كامپيوتري درهم ريختگي ايجاد مي كنند. بنابراين هر چيزي براي كاهش دادن اين فضا مفيد خواهد بود.

مزيت: سرعت و انعطاف پذيري

MFP ها معمولا سريعتر از پرينترهاي ليزري يا ساير پرينترها كار مي‎ كنند. اين سرعت ناشي از طبيعت چند كاره پرينتر است. بعضي از MFP ها مي توانند فكس ها، اسناد چاپي، اسكن تصاوير و كپي‎ها را همزمان ارسال كنند.

منبع:تهران نارا نوين

نكات طلايي در خصوص نگهداري از پرينتر

۳۳ بازديد

 

تعمير انواع فتوكپي ،پرينترHP در محل:

موارد لازم و ضروري زيادي در نگهداري از پرينترها وجود دارد. پرينتر ها جزو حساس ترين دستگاه هاي الكترونيكي مي باشند. مراقبتهاي لازم پرينتر كه مورد نياز كاربر است در زير گردآوري شده است. در اين مقاله سعي شده نكات طلايي نگهداري پرينتر را براي شما عرضه كنيم.

حوزه هاي كاربرد دستگاه پرينتر

امروزه پرينترها به يكي از تجهيزات ضروري در تمامي ادارات و شركت ها تبديل شده اند .روزانه حجم كاري بالايي را انجام مي دهند. پرينترها به دوستي جداناپذير براي كامپوتر هاي خانگي نيز تبديل شده است . در صورتي كه نيازبه چاپ سندي داريد از طريق پرينترها اين كار را انجام دهيد و ديگر نيازي به بيرون رفتن نداريد.

اثر نكات طلايي نگهداري پرينتر در طول عمر دستگاه...

نگهداري از پرينترها يك امر ضروري براي بهبود عملكرد دستگاه ها مي باشد. شما مي توانيد با در نظر گرفتن نكات مهم درخصوص نگهداري از پرينترها بر افزايش طول عمر و كيفيت چاپ پرينترها بيفزاييد.

نكات حياتي در رابطه با نگهداري از پرينتر

پرينترها از قطعات حساسي تشكيل شده اند و روزانه حجم بالايي كار را انجام مي دهند . به شدت آسيب پذير مي باشند و بايد تمامي ملاحضات در خصوص نگهداري از آن را در نظر بگيريد.  چند نكته ساده و استفاده اصولي و استاندارد از پرينترها ، شما مي تواند سبب شود مدت زمان زيادي بدون خراب شدن دستگاه از آن استفاده كنيد. در صورت رعايت نكات حياتي در رابطه با نگهداري از پرينتر هيچ گونه افتي در كيفيت و عملكرد پرينتر به وجود نمي آيد.

نكات اصلي در مورد  نگهداري از پرينتر و چاپگرها

با در نظر گرفتن نكات اصلي در مورد نگهداري از پرينتر و چاپگرها مي توان مدت زمان زياي از آن ها بدون افت كيفيت چاپ استفاده كرد. توجه كنيد كه پرينتر  خود را هميشه در جاي خشك و عاري از رطوبت قرار دهيد. سعي كنيد پرينتر خود را در ماي اتاق نگهداري كنيد .دستگاهتان رامعرض گرد و غبار قرار ندهيد. همواره اتصال پرينتر به پريز برق را چك كنيد تا شل نباشد يا داراي اتصالي نباشد. چون وجود هر گونه قطعي يا اتصال در سيم برق موجب خسارات جبران ناپذيري به پرينتر شما مي شود. براي پرينت گرفتن همواره از كاغذ هاي مرغوب استفاده كنيد.

 رابطه ظرفيت چاپ و عملكرد پرينتر در نگهداري از پرينتر

براي بهبود عملكرد و نگهداري صحيح از پرينتر اچ پي خود هنگام پرينت گرفتن برگه ها به ظرفيت چاپ پرينتر خود توجه ويژه اي داشته باشيد. طوري كه بعد از پرينت تعداد مشخصي برگه به دستگاه استراحت دهيد . پشت سر هم از آن استفاده نكنيد.

يك نكته مهم در نگهداري پرينتر

يكي از نكات مهم ديگر در مراقبت و نگهداري از پرينتر شيوه درست خاموش كردن دستگاه مي باشد. براي خاموش كردن پرينتر هر دفعه سيم برق آن را از پريز بيرون نكشيد. بهتر است براي خاموش كردن ابتدا دكمه پاور پرينتر را فشار دهيد . بعد از خاموش شدن كامل دستگاه سيم برق آن را از پريز بيرون بكشيد. توجه داشته باشيد كه در هنگام پرينت گرفتن برگه ها هرگز دستگاه را خاموش نكنيد. چون اين امر سبب آسيب رساندن به پرينتر مي شود.

روش هاي ديگري وجود دارند كه به  نگهداري صحيح و بهبود عملكرد پرينتر كمك مي كند از اين روش ها مي توان به موارد زير اشاره كرد:

تميز نگه داشتن پرينتر وتاثير آن در نگهداري از پرينتر

يكي از ساده ترين روش هاي نگهداري از پرينتر تميز نگه داشتن پرينتر و قطعات آن مي باشد. اگر پرينتر خود را به صورت منظم و با دقت فراوان تميز كنيد ، كارايي دستگاه بهبود مي يابد. لازم به ذكر است كه براي پاك كردن پرينتر حتما از دستمال مرطوب ، تميز و بدون پرز استفاده كنيد . تميز كردن پرينتر بايد در مواقعي انجام شود كه پرينتر خاموش است.

براي تميز كردن از دمنده و جاروبرقي استفاده نكنيد....

براي تميز كردن پرينتر خود و حذف گرد و غبار از روي آن هرگز از جاروبرقي يا وسايل دمنده هوا استفاده نكنيد. چون نه تنها پرينتر را تمييز نمي كنند . بلكه موجب آسيب ديدن قطعات پرينتر و افت كيفيت چاپ دستگاه مي شوند.

تاثير گرد و غبار در نگهداري و طول عمر

نكته  بسيار مهم در خصوص حفاظت از پرينتر ها آگاهي شما از تاثير گرد و غبار روي دستگاه مصرفيتان است.جمع شدن گرد و غبار بروي پرينتر و قطعات آن موجب كاهش كارايي پرينتر مي شود. بهتر است با انجام يك تميزكاري ساده در حفظ و نگهداري پرينتر خود كوشا باشيم. وجود گرد و غبار در قسمت داخلي پرينتر موجب از كار انداختن پرينتر مي شود. براي تميز كردن قطعات داخلي پرينتر بهتر است از متخصصان اين امر كمك بگيريد. چرا كه اگر شما از دانش كافي در مورد آن برخوردار نباشيد آسيب هاي جدي را به پرينتر خود وارد مي كنيد.

روش تميزكردن پرينتر يكي ازنكات طلايي نگهداري پرينتر

براي نگهداري و طول عمر بهترپرينتر خود هر ماه يك بار هد پرينتر خود را با آب ولرم شستشو دهيد و بعد از خشك شدن آن را در جاي خودش قرار دهيد. براي تميز كردن هد از پارچه هاي مرطوب استفاده نكنيد ، چون قطعات داخلي پرينتر از حساسيت بالايي برخودار مي باشند و موجب آسيب ديدن پرينتر مي شوند.

براي پاك كردن قطعات داخلي از وارد كردن فشار بر روي قطعات و استفاده از پارچه پرزدار خودداري كنيد...

براي پاك كردن قطعات داخلي هر چند كه بسيار آلوده باشند از وارد كردن فشار بر روي قطعات و استفاده از پارچه پرزدار خودداري كنيد. بهتر است براي تميز كردن قسمت هاي داخلي پرينتر از برس هاي قلم مويي استفاده كنيد.

به روز رساني نرم افزارهاي پرينتر براي نگهداري از پرينتر

از نكات مهم ديگري كه در نگهداري صحيح و بهبود عملكرد پرينترها بسيار حائز اهميت مي باشد .مي توان به ، آپديت و به روز رساني نرم افزارهاي پرينتر اشاره كرد. بهتر است براي بهبود عملكرد دستگاه خود آپديت نرم افزارهاي منتشر شده توسط كمپاني سازنده ي پرينتر خود را دانلود كنيد. بر روي رايانه و پرينتر خود نصب كنيد. در صورت عدم بروز رساني منظم نرم افزار نصب شده بر روي پرينتر خود كارايي و سرعت عمل پرينتر پايين مي آيد .همچنين امنيت دستگاه شما آسيب مي بيند.

توصيه

براي داشتن امنيت فايل هاي پرينت گرفته توسط پرينتر خود بهتر است به روز رساني نرم افزارهاي خود را از طريق سايت شركت توليد كننده پرينتر خود دانلود كنيد. توصيه مي شود به طور منظم سايت شركت سازنده پرينتر خود را براي دانلود نرم افزارهاي آپديت شده بررسي كنيد.

يكي از نكات مهم نگهداري از پرينتر خاموش كردن پرينتر در زماني كه با آن كار نمي كنيد است

براي افزايش طول عمر تمامي دستگاه هاي الكترونيكي بهتر است ، در زماني كه از آن ها استفاده نمي كنيد آن ها را خاموش كنيد و از برق بيرون بكشيد. يكي از راه هاي نگهداري از پرينترها خاموش كردن پرينتر در زماني كه با آن كار نمي كنيد مي باشد. اگر مدت زمان طولاني از پرينتر خود استفاده نمي كنيد يا در پايان وقت اداري بهتر است آن را خاموش كنيد ، چون روشن ماندن پرينتر موجب گرم شدن دستگاه و آسيب وارد كردن به قطعات آن مي شود. در اكثر موارد گرم شدن پرينتر باعث خشك شدن تونر كارتريج و غير قابل استفاده شدن آن مي شود. خشك شدن تونر در كارتريج باعث ساييده شدن هد پرينتر و شكستن آن مي شود.

تعويض به موقع كارتريج يكي از نكات طلايي نگهداري پرينتر

كارتريج ها جزء مواد مصرفي پرينترها مي باشد و بعد ازمدت زمان خاصي تمام مي شوند. بايد نسبت به تعويض يا شارژ كارتريج اقدام كنيد. به طورت متوسط از هر كارتريج براي مدت زمان شش ماه استفاده مي شود.

يكي از راه هاي تشخيص تمام شدن كارتريج افت كيفيت چاپ و افتادن خط و خطوط در برگه هاي پرينت گرفته شده مي باشد. البته اكثر پرينترها تمام شدن كارتريج را با ارسال پيغامي به كاربر اعلام مي كنند. بهتر است كارتريج پرينترها را قبل تمام شدن كامل و خشك شدن آن ها تعويض كرد. تعويض به موقع كارتريج يكي از روش هاي نگهداري از پرينترهاي شما مي باشد.

از نكات مهم ديگر در هنگام تعويض براي افزايش طول عمر پرينتر خود مي توان به  استفاده از كارتريج اصل و مرغوب اشاره كرد. همواره در هنگام تعويض يا شارژ كارتريج پرينتر خود حتما از مواد درجه يك و اصلي استفاده كنيد.

روش تميزكردن پرينتر

شما مي توانيد كار شارژ كارتريج خود را به مركز تهران نارا نوين بسپاريد.  جهت رفاه حال مشتريان امكان شارژ كارتريج در محل را نيز براي آن ها فراهم كرده ايم.

سرويس كردن و تعمير دوره اي نكته ضروري در رابطه با پرينتر

تمامي پرينترها براي بهبود عملكرد خود نياز به تعمير و مراقبتهاي لازم پرينتر را دارند. بهتر است در مدت زمان هاي مشخصي مثلا هر ماه يك باز پرينتر خود را به افراد متخصص بسپاريد تا آن را بررسي كنند . تا اطمينان خاطر كسب كنيد كه پرينتر شما نيازي به تعمير يا تعويض قطعات ندارد. اين يكي از نكات طلايي نگهداري پرينتر است. در محيط هاي اداري كه پرينترها از حجم كاري بالايي برخوردار مي باشند ، سرويس كردن و تعمير دوره اي پرينتر بسيار حائز اهميت مي باشد.

منبع: تهران نارا نوين