چهارشنبه ۰۵ اردیبهشت ۰۳

آرشیو دی ماه 1400

تعمير-فروش تجهيزات و قطعات ماشين هاي اداري

راه حل رفع ارور 404 Not Found

۸ بازديد

ارور 404 يا ارور 404 Page Not Foun معمولا زماني رخ مي‌دهد كه شما سعي داريد از صفحه وبي بازديد كنيد كه وجود خارجي ندارد.گاهي اوقات، مشكل از وب‌سايت موردنظر است و در اين حالت شما نمي‌توانيد هيچ كاري براي رفع اين مشكل انجام دهيد. اما در برخي از مواقع ممكن است شما بتوانيد مشكل به وجود آمده را حل كنيد.

به‌عنوان مثال شايد آدرس سايت را اشتباه تايپ كرده‌ايد و يا شايد كش مرورگر شما باعث به وجود آمدن اين مشكل شده است..

برخي از صفحات خطاي 404 حتي ممكن است پيشنهاداتي براي پيدا كردن آن‌چه ‌شما به دنبال آن هستيد و يا راه‌هايي براي دسترسي به قسمت‌هاي ديگر سايت ارايه دهند.

شايد شما اين را هم دوست داشته باشيد

براي مشاهده مقاله كافي است روي آن كليك كنيد

 چرا لپ تاپ من بسيار كند است و چگونه مي توان آن را تعمير كرد؟

ممكن است اين خطا را به شكل‌هاي گوناگوني مانند موارد زير مشاهده كنيد:

  • 404
  • 404 Resource not found
  • Error 404
  • HTTP 404
  • 404 Not Found
  • Error 404 Not Found
  • 404 Page Not Found
  • 404 File or Directory Not Found
  • چند راه حل براي رفع ارور 404 Not Found

 و حالا چند راه حل براي رفع آن :

1- با زدن كليد F5 صفحه ي مورد نظر را Refresh كنيد.

2- ممكن است شما آدرس صفحه ي مورد نظر را به اشتباه وارد كرده باشيد آن را اصلاح كرده و دوباره تلاش كنيد .

3- قسمتي از لينك را پاك كنيد براي مثال : اگر اين صفحه www.web30ty.ir/a/bc.html باشد آن را به www.web30ty.ir/a تبديل كنيد يعني چند حرف از آخر لينك را حذف كنيد معمولا اين روش جواب مي دهد .

شايد شما اين را هم دوست داشته باشيد

براي مشاهده مقاله كافي است روي آن كليك كنيد

دلايل خاموش شدن ناگهاني لپ تاپ و دلايل آن

4- صفحه ي مورد نظر را در Google يا Bing جست و جو كنيد .

5-پاك كردن كش مرورگر

پاك كردن حافظه كش مرورگر يكي ديگر از مواردي است كه مي‌توانيد براي حل خطاي 404 از آن استفاده كنيد.گاهي اوقات ممكن است اين خطا از جانب شما باشد.براي مثال ممكن است شما بتوانيد يك لينك را در تبلت خود باز كنيد اما قادر نباشيد تا همان لينك را در تلفن همراه خود باز كنيد.در اين شرايط پاك كردن كش مرورگر راهكار مفيدي خواهد بود.

شايد شما اين را هم دوست داشته باشيد

براي مشاهده مقاله كافي است روي آن كليك كنيد

دلايل خاموش شدن ناگهاني لپ تاپ و دلايل آنپ

6-DNS Server خود را تغيير دهيد

اگر وب‌سايت موردنظر براي ساير افراد قابل دسترسي است و تنها شما نمي‌توانيد آن را باز كنيد اين احتمال وجود دارد كه ISP شما دسترسي به آن وب‌سايت را مسدود كرده است يا اين‌كه DNS Server آن‌ها به‌درستي كار نمي‌كنند. براي حل اين مشكل مي‌توانيد DNS Server خود را تغيير دهيد و مجددا براي دسترسي به سايت موردنظر اقدام كنيد.

شما همچنين مي‌توانيد به جاي تغيير DNS Server، تنها DNS خود را عوض كنيد تا خطا برطرف شود. انجام اين كار كش DNS را حذف مي‌كند و سپس يك جستجو براي يافتن DNS جديد را انجام مي‌دهد. در اين حالت اگر وب‌سايت يا صفحه مورد نظر اخيرا به آدرس IP ديگري منتقل شده باشد، انجام اين كار بايد خطاي 404 را حل كند.

7-بررسي كنيد كه آيا وب‌سايت داراي خرابي موقت است يا خير

گاهي اوقات ممكن است يك وب‌سايت موقتا با مشكل مواجه شده باشد و به همين دليل خطايي را ايجاد كند. در اين مورد، هيچ كاري نمي‌توانيد انجام دهيد و فقط بايد صبر كنيد. اما براي اطمينان بيشتر، شما مي‌توانيد وب‌سايت را از طريق يك ابزار آزمايشي در دسترس آزمايش كنيد.

ابزارهاي زيادي براي اين منظور وجود دارند و شما مي‌توانيد با انجام يك جستجوي ساده در وب براي ابزارهايي با عنوان ” is website down”، ليستي از اين ابزارها مشاهده كنيد. فقط كافي است به جاي عبارت website نام سايت موردنظرتان را وارد كنيد.

منبع:تهران نارا نوين