جمعه ۰۷ اردیبهشت ۰۳

براي محافظت و نگهداري از اسكنر از چه روش هايي استفاده كنيم؟

تعمير-فروش تجهيزات و قطعات ماشين هاي اداري

براي محافظت و نگهداري از اسكنر از چه روش هايي استفاده كنيم؟

۴۰ بازديد

اسكنرها از مهم ترين و كاربردي ترين وسايل جانبي در كامپيوتر محسوب مي شوند. احتمالاً برايتان رخداده كه براي اسكن و كپي مدارك خود ساعت ها دنبال يك چاپ باشيد. به خصوص زماني كه اين موضوع شب به يادتان مي افتد.اين مشكل زماني حاد تر است كه فايل هاي اسكن شده را براي صبح روز بعد لازم داريد. در اين صورت، ارزش دستگاهي مانند اسكنر خانگي را به خوبي درك مي كنيد. روش حفاظت از اسكنر يكي از مهم ترين نكاتي است كه بايد بخوبي آن را بدانيد.همان طور كه در خريد هر وسيله جانبي، نهايت دقت را مي كنيد. بايد با نهايت دقت نيز نحوه استفاده از آن را بدانيد. مراقبت از دستگاه سبب ميشود تا دستگاه هميشه به بهترين شكل ممكن كار كند. در ادامه به برخي نكات اساسي كه مي بايست در استفاده از اسكنر ازجمله اسكنر hp و اسكنر كانن توجه كنيد، اشاره مي كنيم. 

اهميت ولتاژ برق در راندمان دستگاه اسكنر

ولتاژ برق براي اسكنر از اهميت زيادي برخوردار است. براي آنكه از فشار به پاور دستگاه در حين روشن بودن آن جلوگيري كنيد، سعي كنيد تا قبل از آنكه سيستم خود را روشن كنيد، اسكنر را به سيستم وصل كنيد.

صفحه اسكنر بسيار حساس است....

صفحه اسكنر از حساسيت بسياري برخوردار است. قرار دادن هرگونه جسم سخت و لبه دار بر روي صفحه اسكنر مي تواند منجر به خط افتادن و يا شكستن بخشي از صفحه اسكنر شود.

كاغذي كه به تازگي روي آن نوشته ايد بلافاصله در دستگاه قرار ندهيد

اگر به تازگي روي كاغذ را با خودكار نوشته ايد، از اسكن كاغذ و قرار دادن بلافاصله آن در صفحه اسكنر جداً بپرهيزيد. با گرم شدن صفحه، ممكن است جوهر بر روي كاغذ آب شده و بر روي صفحه اصلي بچكد.

سندي كه لاك غلط گير دارد را اسكنر بخوبي نميشناسد زيرا....

وجود لاك غلط گير خشك نشده بر روي سندي كه جهت اسكن شدن در دستگاه قرار گرفته است، باعث مي شود كه عينك دوربين اسكنر و قسمت هاي سفيد داخل آن كثيف شده و درنتيجه بر روي تصاوير خط افتاده و يا حتي اسكنر آماده اسكن نباشد.

سايز كاغذ مصرفي حتما بايد متناسب با سايز اسكنر باشد

سعي كنيد كاغذي كه براي اسكن بر روي صفحه اصلي اسكنر مي گذاريد، تمام آن را نپوشاند. گاهاً مشاهده مي شود كه اندازه كاغذي كه براي اسكن بر روي صفحه اسكنر قرار داده مي شود، از ناحيه اسكنر بزرگ تر است. اين كار باعث مي شود كه فشار زيادي به دستگاه وارد شده و دستگاه در كوتاه ترين زمان، كارايي خود را از دست بدهد.

پس از اسكن سند خود حتما درب رابه آرامي روي دستگاه قرار دهيد

يكي ديگر از اشتباهات بسيار رايجي كه در هنگام استفاده از اسكنر مشاهده مي شود، رها كردن درب اسكنر بعد از قرار دادن عكس يا كاغذ در درون آن است. درب اسكنر را به آرامي بر روي دستگاه قرار دهيد. هرگونه صدمه به صفحه اسكنر مي تواند خسارت زيادي را برايتان به بار آورد.

مراحل تميز كردن قسمت بيروني دستگاه

براي تميز كردن قسمت بيروني دستگاه، در دو مرحله عمل كنيد: ابتدا با دستمال خشك گرد و خاك آن را زدوده و سپس با يك دستمال نرم و نم دار، آن را تميز كنيد. البته نهايت دقت را داشته باشيد كه از دستمال خيس استفاده نكنيد. با توجه به بالا بودن قيمت اسكنر و قطعات اين دستگاه، ورود رطوبت به داخل دستگاه، ممكن است زيان بالايي به همراه داشته باشد.

روش هاي تميز كردن صفحه داخلي اسكنر

براي تميز كردن صفحه داخل اسكنر به هيچ عنوان از دستمال هاي معمولي استفاده نكنيد. صفحه اسكنر بسيار حساس است و هرگونه خط و خش بر روي اين صفحه، مي تواند كيفيت خروجي اسكن را به طور قابل توجهي كاهش دهد. لذا براي تميز كردن اين صفحه مي بايست از دستمال هاي مخصوص صفحه نمايش استفاده كنيد.

توصيه ايمني در رابطه با ميزان استراحت دستگاه در استفاده طولاني مدت

توصيه مي شود كه درصورت استفاده طولاني مدت و پشت سرهم از اسكنر،در هر يك ساعت، حداقل ۱۵ دقيقه به دستگاه اجازه استراحت بدهيد. همچنين اگر دفترچه راهنماي دستگاه را مطالعه كرده باشيد، دستگاه داراي يك ظرفيت اسكن روزانه است. استفاده بيش از ظرفيت يا طولاني مدت از دستگاه، باعث مي شود كه دماي قطعات الكترونيكي موجود در دستگاه بيش از اندازه بالا رفته و درنتيجه دستگاه از كار بيفتد.

چند نكته كليدي

در انتها لازم مي دانيم به چند نكته كليدي براي اسكن حرفه اي اشاره كنيم. Format از جمله يكي از اين گزينه ها مي باشد. اگر اسكن تصوير با جزئيات بالا برايتان مطرح مي باشد، بهترين خروجي مي تواند tiff باشد. دومين گزينه، Profile است. با اين گزينه به راحتي و با يك كليك، مي توانيد تنظيمات دلخواه قبلي را بر روي اسناد جديد خود اعمال كنيد. از جمله ديگر گزينه ها مي توانيم به mode اشاره كنيم. با استفاده از اين تنظيمات مي بايست مشخص كنيد كه چه جنس فايلي را مي خواهيد اسكن كنيد (فايلي كه مي خواهيد اسكن كنيد رنگي است يا سياه و سفيد؟ فقط متن است يا علاوه بر متن، حاوي عكس نيز مي باشد؟). همچنين Auto crop براي برش خودكار، Auto rotate براي چرخش خودكار، Auto color براي تغيير رنك اسكن به رنگ واقعي و Auto rename براي نامگذاري خودكار بكار مي روند.

منبع: تهران نارا نوين

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.