پنجشنبه ۰۶ اردیبهشت ۰۳

مشكلات رايج در پرينتر اچ پي ليزر جت

تعمير-فروش تجهيزات و قطعات ماشين هاي اداري

مشكلات رايج در پرينتر اچ پي ليزر جت

۱۹ بازديد

مشكلات رايج و راه حل آنها در پرينتر هاي اچ پي

با مطالعه مطلب زير مشكلات اساسي پرينتر اچ پي را خواهيد شناخت. همچنين ميتوانيد روشهاي رفع مشكل پرينتر اچ پي و يا برخي خطاهاي رايج مانند : خطاي 79 پرينتر اچ پي  - مشكل گير كردن يا پليسه شدن كاغذ در پرينتر اچ پي -چاپ روي پاكت نامه را به شما معرفي خواهيم كرد.

برخي مشكلات ساده

برخي از اين مشكلات بسيار ساده و پيش پا افتاده هستند. كه به دليل ناآشنايي كاربران با فرآيند پرينت موجب ميشد تا سيستم پرينتر را مختل كنند. اما اين قبيل مشكلات به كاربر اجازه استفاده از پرينتر hp را تا زمان رفع كامل خطا نميدهد. به طور مثال مي‌توان به خطاي گير كردن كاغذ در پرينتر اشاره كرد و يا خطاهاي مربوط به كارتريج hp .

نكته بسيار مهم و قابل توجه

با برطرف كردن چند مشكل ساده در پرينتر اچ پي خود را تعمير كار تلقي نكنيد.اجازه دهيد در خصوص روشهاي رفع مشكل پرينتر اچ پي افراد متخصص و داراي تجربه اقدام كنند .

اطلاعاتي مفيد براي همه افراد

مطالعه اين اطلاعات در خصوص رفع مشكلات اوليه پرينترهاي hp و راه اندازي سريع دستگاه را به همه متخصصين و كارشناسان شبكه و آي تي در شركت ها و يا سازمان ها، پيشنهاد مي دهيم. گمان مي كنيم اين دانش مي تواند استفاده قابل توجه ايي براي كاربران خانگي و  افرادي كه نمي خواهند هزينه زيادي براي تعمير پرينتر خود و سرويسهاي دوره اي پرداخت كنند ميباشد.

پرينتر از يك ورودي بخصوص كاغذ پرينت نمي گيرد
Printer is not printing from the expected paper tray

اگر براي شما هم اين مشكل به وجود آورده است كه با فشردن دكمه پرينت دستور چاپ اجرا نمي شود .در واقع فقط پرينتر فقط از يك ورودي كاغذ بخصوص مي توانند استفاده كنند. مطالعه مطالب زير و راهكارهاي ساده مشكل را برطرف كنيد. علاوه به عدم پرداخت هزينه هاي مربوط به نيرو متخصص در سريع ترين زمان خطاي پيشرو را برطرف كنيد

بعد از پرينت بايد دكمه روي پرينتر را زد

مشكل عدم چاپ از يك ورودي يا به مشكلات مربوط به كامپيوتر يا به خطاهاي پرينتر بر مي گردد. در كامپيوتر خود از طريق نرم افزاري كه قصد ارسال دستور پرينت براي چاپگر اچ پي را دارد جستجو كنيد. بررسي كنيد كه آيا ورودي كاغذ را به عنوان پيش فرض انتخاب كرده است يا خير. براي اين كار مي توانيد به مقاله انتخاب مخزن ورودي كاغذ در پرينتر اچ پي مراجعه كنيد. روي پرينتر در بخش تنظيمات ورودي هاي كاغذ اندازه كاغذ صحيح را براي آن مخزن مورد نظر انتخاب كنيد.  همچنين لازم است مطمئن شويد در سيني هاي پرينتر به اندازه كافي كاغذ وجود داشته باشد.

 نكشيدن كاغذ به درون پرينتر و يا كشيدن چند كاغذ به صورت همزمان به درون دستگاه
picks up all the paper from the manual feed or Miss pickup

در درون پرينترهاي hp غلتك هاي كاغذ كش و يا پد هاي جدا كننده كاغذ وجود دارد. وظيفه كشيدن كاغذ به درون پرينتر و جلوگيري از ورود چند تاكاغذ به صورت همزمان به درون دستگاه را بر عهده دارد. هرگونه خرابي و يا ساييدگي براي هر يك از آنها مي‌توانند موجب مشكل نكشيدن كاغذ يا كشيدن چند كاغذ به صورت همزمان به درون دستگاه مواجه شويد.اولين قدم انجام سرويسهاي دوره اي و بررسي پرينتر اچ پي توسط كارشناسان است.بدين منظور كارشناسان تهران نارا نوين با تعويض و يا تعمير غلطك هاي كاغذ كش و پد هاي جداكننده كاغذ از بروز چنين مشكلي جلوگيري كنيد.

 نمايش خطاي شماره ۷۹ در پرينتر hp
79 Error hp Printer

خطاي شماره ۷۹ يكي از خطاهايي كه در ارتباط با شبكه و سرويس‌هاي مربوط به پرينتر مي باشد . بروز هرگونه مشكل و يا خطا در نوع ارتباط ميان كامپيوتر و پرينتر موجب نمايش خطاي شماره 79 يا service error در صفحه نمايش خواهد شد. براي برطرف كردن خطاي 79 پرينتر اچ پي لازم است در ابتدا از منوي استارت وارد بخش كنترل پنلشويد. در قسمت پرينتر ها بررسي كنيد كه آيا براي پرينتر مورد نظر دستور پرينت متوقف شده است يا خير.

همچنين بروز مشكل در قطعات داخلي پرينتر مثل RAM يا درگاه ارتباطي USb و Ethernet نيز مي‌تواند موجب نمايش خطاي 79 پرينتر اچ پي شود لذا اگر به پرينتر قطعه جديدي اضافه كرده‌ايد پيشنهاد مي شود تا در اولين قدم آن را از دستگاه جدا كرده و اجازه دهيد تا پرينتر به شكل اوليه و به حالت تنظيمات كارخانه دستورات چاپ را اجرا كند
اگر موفق رفع مشكل خطاي ۷۹ در پرينتر اچ پي نشديد حتما با مركزتهران نارا نوين و يا افراد كارشناس و متخصص در اين زمينه تماسبگيريد. تا نسبت به رفع مشكل خطاي شماره ۷۹ اقدام كنند.

 مشكل چاپ روي پاكت نامه
Trouble printing onto envelopes

پرينت روي پاكت هاي نامه توسط پرينتر هاي ليزري مي تواند دليل بروز بسياري از مشكلات و خطاها در پرينتر شود علت اين است كه ضخامت كاغذهاي نامه از كاغذ استاندارد تحرير بيشتر بوده و براي چاپ روي پاكت نامه لازم است تا چند لايه كاغذ ضخيم به صورت همزمان از درون پرينتر عبور كند اين هر كس مي تواند به سادگي به پرينتر آسيب زده و كاربر را با خطاها و مشكلات بسياري مواجه كند

بر روي پاكت هاي نامه نواري چسبنده و حساس در مقابل حرارت وجود دارد كه هنگام عبور از ميان غلتك هاي پرس و فريزر به سادگي ضرب شده و درون دستگاه پخش مي‌شوند.
پيشنهاد مي شود تا براي چاپ مطالب و تصاوير بر روي پاكت نامه ترجيحم از پرينترهاي جوهر افشان كه قابليت چاپ بر روي كاغذ هاي سنگين وزن را دارند استفاده كنيد.

براي رفع هر گونه مشكلات موجود در دستگاه خود ميتوانيد از تيم مجرب و حرفه اي تهران نارا نوين بهره بگيريد. همچنين تيم پشتيباني ما اماده ارايه خدمات به كاربران خود ميباشد.  02188827729 - 02188140115 -02188140121 - 02188322381 - 02188304127
09123761288 موسوي  -   09123808184 نوري

منبع: تهران نارا نوين

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.