جمعه ۰۷ اردیبهشت ۰۳

رفع مشكل گير كردن كاغذ در پرينتر اچ پي

تعمير-فروش تجهيزات و قطعات ماشين هاي اداري

رفع مشكل گير كردن كاغذ در پرينتر اچ پي

۲۹ بازديد
1- گير كردن كاغذ در پرينتر
Paper jam Error

همه پرينترها دير يا زود با مشكل گير كردن كاغذ در پرينتر برخورد خواهند كرد و اين خطا مي تواند به دلايل وجود مشكلات متفاوتي رخ دهد. غالباً اين خطا هنگامي رخ مي دهد كه كاربران از سيستم هاي پرينت و نوع پرينتري كه در اختيار دارند آگاهي ندارند.  موجب شود تا كاغذ با جنس اشتباه و يا غير استاندارد را درون پرينتر قرار دهند .

انتخاب بهترين كاغذ براي استفاده در پرينتر hp

بايد توجه داشت كه براي اجراي دستور چاپ لازم است تا چرخدنده ها و سيستم هاي مكانيكي درون پرينتر فعال شده و كاغذ را از سيني هاي ورودي به دورن چاپگر بكشند. با انتقال آن در مسير پرينت به سمت خروجي هدايت كنند. هرگونه اختلال در روند صحيح كاركرد غلتك ها  موجب شود تا كاغذ در درون پرينتر گير كرده و به كاربر خطاي گير كردن كاغذ در پرينتر يا Paper Jam نمايش داده شود .

روش برطرف كردن مشكل گير كردن كاغذ در پرينتر

اولين راهكار و پيشنهاد براي عدم برخورد با  انجام سرويس هاي دوره اي و بررسي مشكلات اوليه در پرينتر توسط كارشناسها و يا افراد متخصص مي باشد. هرچند سرويس دوره اي مي تواند هزينه اي ناچيز براي كاربران ايجاد كند اما از بروز هزينه‌هاي سنگين و يا از كار افتادن كامل پرينتر جلوگيري كرد. اين امر سبب ميشود تا پيش از وقوع هر خرابي مشكل را پيش بيني و آن را برطرف كنيد.

قرار دادن صحيح كاغذ درون پرينتر

قرار نگرفتن صحيح كاغذ در مخزن ورودي و يا به اصطلاح بهتر ورود كاغذ به صورت كج به درون پرينتر مي‌تواند موجب وقوع اين مشكل شود. لذا هنگامي كه گاغذ گير كرده در پرينتر را خارج ميكنيد حتما بررسي كنيد كه درون پرينتر ضامن هاي نگهدارنده كاغذ به درستي در كنار كاغذها قرار داده شده باشند .مهم است كه كاغذ به راحتي و بصورت مستقيم به دون پرينتر وارد شود.

استفاده از كاغذ سالم

استفاده از كاغذ هاي مچاله شده و پاره و يا برگه هايي كه داراي متعلقاتي مثل سوزن منگنه و يا سوزن ته گرد هستند درون پرينتر گير ميكند. اين امر علاوه بر ايجاد مشكلات جدي براي دستگاه كاربر را با خطاي گير كردن كاغذ در  پرينتر مواجه خواهند كرد.

تعويض قطعات و يا تعمير آنها

عوض كردن و يا تعمير قطعات خراب ، چرخ دنده‌ها و يا غلطك هاي آسيب ديده براي كاربران كاري سخت و بعضاً غير ممكن است. اما اين امر سبب محافظت از دستگاه براي جلوگيري از بروز مشكل و يا بيرون كشيدن كاغذ از درون پرينتر كاري آسان و پيشگيرانه است.

اگر در هنگام روند پرينت متوجه شديد كه پرينتر بصورت همزمان دو يا چند برگه را به داخل ميكشد بايد دستگاه را تعمير كنيد. ورود چند كاغذ همزمان به درون پرينتر باعث گير كردن كاغذ در چاپگر شده و به آن آسيب جدي وارد ميكند.

تكنولوژي پيشرفته در پرينتر هاي جديد

امروزه پرينتر هاي اچ پي با توجه به تكنولوژي هاي پيشرفته و داشتن سنسور ها در نقاط حساس از ابتدا تا انتهاي عمليات چاپ را رصد ميكند. هرگونه مشكل يا خطاي پيش آمده را در محل دقيق آن به كاربر اعلام مي‌كند . بنابراين با كمي دقت و توجه به نوع و يا كد خطاي نمايش داده شده بر روي پرينتر يا مطالب نوشته شده روي صفحه نمايش دستگاه مي توانيد به سادگي آن را جستجو و تا رفع كنيد.

خرابي فيوز و غلتك هاي درون آن و مشكل گير كردن كاغذ در پرينتر ليزري اچ پي

يكي ديگر از دلايل اساسي براي رفع اين مشكل در پرينتر مشكل خرابي هاي به وجود آمده در قسمت فيوزر و يا غلطك هاي درون آن مي باشد .به دليل بروز مشكلات اساسي قطعاً مي بايست دستگاه توسط كارشناس و افراد متخصص بررسي شود.

استفاده مكرر از پرينتر و وقوع مشكل گيركردن كاغذ در آن

نكته مهم عدم توجه به خرابي هاي پرينتر به خصوص گير كردن هاي متوالي كاغذ در پرينتر و استفاده هاي مكرر از پرينتر است.  گير كردن كاغذ در درون آن مي‌تواند موجب خسارت‌هاي مالي سنگين تر به پرينترشود. بنابراين پيشنهاد مي‌كنيم در اولين فرصت و با مشاهده تكرار مشكل گير كردن كاغذ در پرينتر اين خطا را جدي بگيريد.

تهران نارا نوين

براي رفع هر گونه مشكلات موجود در دستگاه خود ميتوانيد از تيم مجرب و حرفه اي تهران نارا نوين بهره بگيريد. همچنين تيم پشتيباني ما اماده ارايه خدمات به كاربران خود ميباشد.  02188827729 - 02188140115 -02188140121 - 02188322381 - 02188304127
09123761288 موسوي -  09123808184 نوري

منبع: تهران نارا نوين

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.