شنبه ۲۹ اردیبهشت ۰۳

مشكلات رايج كارتريج تونر

تعمير-فروش تجهيزات و قطعات ماشين هاي اداري

مشكلات رايج كارتريج تونر

۲۷ بازديد

شايعترين خرابي كارتريج تونر معمولاً به دليل مشكلات مربوط به واحد درام است

يكي از مشكلات رايج كارتريج تونر هنگامي كه OPC Drum Unit و تمام اجزاي آن در وضعيت مطلوبي نباشند ، كيفيت چاپ به خطر مي افتد.درام داراي بليدي است كه هر نوع تونر اضافي رااز سطح آن جدا مي كند ، همچنين از كاغذ و كمربند انتقال خارج مي كند. مشكلات كاتريج تونر موارد ديگري را نيز ممكن است شامل شود كه به تمامي آن ها سعي شده در اين مقاله اشاره شود.

در زير بسياري از موارد مربوط به واحدهاي تونر و طبل و همچنين مواردي كه نشانگرهاي مطلب را براي جستجو در صفحه چاپ شده نشان مي دهد. يك كارتريج تونر عمومي با كيفيت بالا نبايد هيچ نقص مورد بحث در زير را نشان دهد.

اما اغلب تونرهاي ارزان قيمت و ضعيف به دليل تكنيك هاي ضعيف توليد نقايص مختلفي را نشان مي دهند.تأكيد مي كنيم كه اگر قصد استفاده از تونرهاي غير اصيل را داريد ، حتما آنها را از يك فروشنده معتبر خريداري كنيد.

شايع ترين ايراد درام OPC

كاملا عمودي و بسيار عمودي خط عمودي كه طول صفحه را كامل مي كند.

طبل خراشيده شده را به طور كلي ناشي از مواد خارجي يا ايجاد تونر روي بليد نشان مي دهد كه در حين چرخش ، حلقه اي را در اطراف طبل خراش مي دهد

نقاطي كه به طور مساوي در صفحه تكرار مي شوند

اين نشانگر تراشه در سطح درام است كه معمولاً به عنوان "سوراخ سوراخ" گفته مي شود. فاصله بين نقاط بستگي به محيط طبل (عموماً 4 بار) دارد. برخي از سوراخ هاي سوراخ دار ، با بررسي دقيقتر ، مي توانند مواد خارجي تشكيل دهند. با يك پنبه پنبه و الكل ايزو پروپيل حذف مي شود.

نقاطي كه به طور مساوي در صفحه تكرار مي شوند ، همراه با يك باند افقي در طول صفحه

نقاط نشان دهنده يك سوراخ سوراخ و باند در صفحه است. كوتاه را در برابر PCR نشان مي دهد ، كه به دليل سوراخ سوراخ است.

لكه هاي تونر در طول صفحه كه به طور عمودي از هم جدا مي شوند

ناشي از پوشش طبل آسيب ديده نور (نور خورشيد). فاصله اسميرها به طور كلي 4 برابر به طبل طبل بستگي دارد. قرار گرفتن درام در معرض نور براي مدت طولاني ، به پوشش / فيلم آسيب مي رساند.

خطوط نازك در صفحه به همان اندازه فاصله دارند
محور طبل را محاسبه كنيد.اگر خطوط نازك با فاصله طبل فاصله يكسان داشته باشيد ، در آن صورت Wiper Blade پوشش درام را مشخص كرده است. اين به طور كلي با دوره هايي اتفاق مي افتد كه بليد هنگام استراحت در مقابل طبل قرار مي گيرد. گرما همچنين مي تواند در اين امر نقش داشته باشد.
 
"مسير لاستيك" را در سمت راست يا سمت چپ صفحه خاكستري كنيد

اين مسئله همچنين گاهي اوقات به عنوان ماسه هاي بادي باد توصيف مي شود. در اثر طبل فرسوده ايجاد مي شود. اين نشان مي دهد كه پوشش طبل يا فيلم در حال شروع به نازك شدن است.

بعدي رايج ترين مسئله كارتريج تونر كه ناشي از مشكلي با Wiper Blade است. پس از انتقال تصوير از طبل به كاغذ يا طبل به كمربند انتقال ، يك تونر زباله باقيمانده در سطح طبل وجود خواهد داشت كه بايد قبل از انقلاب بعدي درام تميز شود. كار Wiper Blades جمع آوري ، تميز كردن و خراش دادن هر گونه تونر زباله باقيمانده از سطح درام است . و آن را درون قيف تونر زباله مي گذارد.

 

شايعترين خرابي تيغه بليد است

خط پايين به پايين صفحه

اين امر در اثر برش يا نيك زدن در تيغه ايجاد مي شود كه قادر به جمع آوري ، تميز كردن و خراشيدن تونر از سطح درام ها نيست. به طور موثري باعث مي شود يك نشانه روكش شده در

.صفحه قرار گيرد. اين را مي توان به تيغ هاي فرسوده نيز نسبت داد

صفحه خاكستري با تونر قابل مشاهده در درام

Wiper Blade براي تميز كردن تونر باقيمانده از درام ، فشار كافي به طبل وارد نمي كند ، و سپس فرايند چاپ اعمال مي شود. اين مشكل اغلب به دليل عدم صحيح نصب تيغه برف پاك كن است (به درستي پيچ خورده نيست ، كف آب بندي صحيح و غيره). همچنين مي تواند ناشي از يك تيغه برف پاك كن (بليد) قديمي باشد. كه باعث اضافه كاري شده است. تيغه محكم فشار كافي به سطح طبل وارد نمي كند. كه به نوبه خود قابليت جمع آوري ، تميز كردن و خراشيدن تونر . Polyeurethane ، رنگ زرد مايل به زرد است

 
تيغه ضعيف روغن كاري شده ، انقلاب طبل را به دست مي گيرد

Wiper Blade به طور مداوم به طبل فشار مي آورد ، اگر تيغه ضعيف روغن كاري شود ، به درام مي چسبد. در همان جهت حركت مي كند. هنگامي كه تيغه پرت شد ، فشار زيادي روي طبل وارد مي شود. اغلب آن را كاملاً تصرف مي كند يا براي تبديل آن به يك نيروي عادلانه احتياج دارد. عموماً اين امر با صداي بلند كليك از پرينتر همراه خواهد بود ، خوشبختانه چاپگر كلاچ دارد تا از ريزش چرخ دنده ها جلوگيري شود. از بروز بيشتر صدمات جلوگيري كند. برخي كارتريج هاي رنگي سازگار با استفاده از تونر زرد را به عنوان روان كننده مشاهده مي كنيد ، تونر زرد به نظر مي رسد نرم تر و نرم تر است . كاملاً به خوبي به عنوان فرم روان كننده پودري عمل مي كند.

شكست غلتك مغناطيسي

آستين مغناطيسي به طور موثري يك غلتك آلومينيومي روكش شده است كه با استفاده از جذابيت مغناطيسي ، تونر را از محفظه تأمين به طبل منتقل مي كند. براي خراب كردن آن آستين مغناطيسي غلتكي را با همان شكل آستين مغناطيسي متصل مي كند. در انتهاي آستين يك تماس الكتريكي وجود دارد كه براي تقويت جذابيت مغناطيسي بار آن اعمال مي شود. روكش رسانا مشكي كه در آستين مغناطيسي يافت مي شود.

از مواد رساناي مختلفي با هدف حمل تونر ساخته شده است. بيشتر خرابي ها معمولاً به دليل خراش و يا ساييدگي بيش از حد پوشش است. ذرات تونر به طور كلي ساينده هستند ، هنگامي كه با فشار پزشك تيغه پزشك / فشار دادن تونر در برابر غلتك آستين مغناطيسي تركيب مي شود ، به طور موثري باعث سايش پوشش مي شود. بعضي از كارتريج ها به جاي يك غلتك مغناطيسي از يك Roller Developer استفاده مي كنند.

شايع ترين علل خرابي غلتك مغناطيسي

چاپ سبك

غلتك مغناطيسي فرسوده احتمالاً دليل اصلي وقوع چاپ نور است. يك پوشش رسانا سياه وجود دارد كه با گذشت زمان آستين را مي پوشد. اگر روكش روي غلتك مغناطيسي نازك يا كاملاً از آن پوشيده شود ، مي توانيد از نظر باريك روكش سياه رساناي سياه را كمرنگ كنيد (پوشيدن نازك) يا حتي لوله هاي آلومينيومي را كه در زير آن قرار دارد ، آشكار كنيد. اين نوع خرابي بيشتر در مناطق سياه و مقياس خاكستري نشان داده مي شود. متن عادي معمولاً اين نوع مسئله را نشان نمي دهد.

حفره هاي سفيد در چاپ

اين امر در اثر خراش و يا گچ در پوشش آستين مغناطيسي ايجاد مي شود. به طور معمول يك يا دو خراش مشكلي ايجاد نمي كند ، هرچقدر هرچه خراش بيشتر باشد ، حفره هاي احتمالي بيشتري وجود خواهد داشت. اين خصوصاً در شرايطي كه خراشها در يك مكان كلي يكسان هستند صادق است.

باند سبك و تاريك در صفحه

اين ناشي از يك غلتك مغناطيسي خم يا پيچ خورده است. اين حالت معمولاً زماني اتفاق مي افتد كه يك هاب (مخصوصاً فلز) با زاويه اي به آستين فشار داده شود. توپي هاي فلزي بايد با يك پرس مخصوص و با ظرافت ظريف برداشته شده و جايگزين شوند.

چاپ متناوب

يك تماس با آستين مغناطيسي شارژ را از پرينتر به پوشش سياه رسانا در سطح آستين مغناطيسي منتقل مي كند. اگر مخاطب از شكل خم شده باشد ، بيش از حد بيش از حد گريس الكتريكي اعمال شده و يا به درستي نصب شده است ، مي تواند صفحات سبك يا خالي (اغلب خالي) را چاپ كند.

PCR (غلطك شارژ اوليه)

PCR غلطكي است كه شارژ مورد استفاده در دريل سيلندر را كنترل مي كند. اصولاً شارژ يكنواخت اوليه را بر روي درام قرار مي دهد و به سمت انتهاي چرخه بار ديگر با استفاده از يك بار يكنواخت بار را باقيمانده را پاك مي كند.

اين منجر به چرخه چاپ بعدي مي شود (هر چرخه درام يك چرخه در نظر گرفته مي شود). به دليل اين نقش دوگانه ، برخي از نارسايي هاي شديد وجود دارد كه مي تواند از PCR ناشي شود. بيشتر اين خرابي ها بيشتر در زمستان مشاهده مي شود كه در آن رطوبت كم است و نه در تابستان كه زياد باشد (اين امر به دليل ايجاد استاتيك است).

شايع ترين نارسايي هاي PCR

شبح سازي

Ghosting معمولاً به عنوان تكرار چاپ قبلاً در صفحه اعمال مي شود (تكثير). بيشتر ديده مي شود كه تكرار چاپ متراكم وجود دارد ، اما مي تواند بسته به شدت بار اضافي ، تمام سطوح تراكم را تكرار كند (چاپ تكرار شده با چگالي كمتر توليد مي شود و تقريباً همانند چاپ سيليكون چاپ مي شود ، از اين رو اصطلاح توصيفي "Ghosting" است. بطور كلي از مشكل مربوط به بارگيري ناشي مي شود.

برش يا سوراخ در PCR

اين منجر به يك علامت سياه تكراري در مسافت برابر با دور غلتك مي شود. بعضي اوقات اين علائم مي توانند در درام سيلندر طبل ايجاد شوند ، و در هنگام ايجاد يك باند تيره به صورت افقي در صفحه ، بار اضافي را در درام بكشند و تونر اضافي را جذب مي كنند. علائم و "باند" در طبيعت تكراري خواهند بود (تكرارهاي 7+ در پايين صفحه).

نقاط تصادفي در صفحه

اينها مي توانند نقاط سياه يا نقاط سفيد باشند. اين ناشي از پودر روغن كاري اضافي كه به PCR مي چسبد ايجاد مي شود. اين نقاط بسته به محيط PCR (تكرارهاي 7+ در پايين صفحه) از نظر ماهيت تكراري خواهند بود.

علائم عمودي در چاپ ، عموماً در LHS يا RHS صفحه مشاهده مي شود

اگر كارتريج هنوز تازه باشد و مارك هاي آن روي لكه يا اسمير مانند رنگ روي چاپ ظاهر شود ، به طور كلي اين بدان معني است كه PCR با گريس رسانا مشخص شده است. معمولاً در چاپ LHS يا RHS در نزديكي PCR Clip / Housing (كاربرد گريس رسانا تصادفي به پوشش PCR) قرار دارد. اگر چاپ مداوم انجام شود ، گريس آغشته مي شود و به Drum ectively منتقل مي شود و به صورت عمودي در ناحيه اسمير چاپ ضعيفي مي دهد.

توسعه دهنده غلتك

A Developer Roller يك شافت فلزي است كه در لاستيك سيليكون با يك پوشش سطحي مخصوص طراحي شده است. اين روكش و Silicon Rubber هم در ذخيره و آزاد سازي بار الكتريكي كمك مي كنند. توسعه دهنده غلتك بسيار شبيه به يك غلتك مغناطيسي است ، زيرا هر دو در انتقال تونر از محفظه تأمين تونر (قيف) به واحد طبل كمك مي كنند. اصلي ترين تفاوت بين اين دو ، نحوه برخورد آنها در جذب و دفع تونر است.

يك غلتك مغناطيسي با استفاده از شارژ مغناطيسي ، جايي كه به عنوان يك غلتك توسعه دهنده از بار الكتريكي براي جذب و دفع استفاده مي كند. تونر مبتني بر مغناطيسي از يك غلتك مغناطيسي استفاده مي كند ، اگر تونر شارژ شود از يك غلتك برنامه نويس استفاده مي شود.

عمده ترين مشكلات توسعه دهنده غلطك

چاپ سبك

يك روكش سطح سطحي توسعه دهنده فرسوده يا كثيف اغلب علت چاپ سبك است. اين پوشش در طي يك دوره زماني از بين مي رود و مي تواند توسط ساير عوامل مانند محيط (گرما) ، فشار نامناسب دكتر تيغه يا مواد پوشش سطح نادرست / كثيف تسريع شود. اين نوع خرابي بيشتر در مناطق سياه و مقياس خاكستري نشان داده مي شود. متن عادي به راحتي اين نوع مسئله را آشكار نمي كند مگر اينكه در موارد بسيار شديد باشد. در واقع تونر كمتري نسبت به حالت عادي به توسعه دهنده غلطك جذب مي شود.

چاپ تاريك يا بيش از حد

چاپ تاريك يا بيش از حد در صفحه مي تواند ناشي از نادرست تميز كردن محصولات در توسعه دهنده باشد. پوشش سطح تعادل شكننده اي از قطعات / مواد براي كمك به جذب يا دفع تونرهاي خاص است. اين تعادل هنگام استفاده از محصولات تميزكننده مختل مي شود ، كه مواد افزودني (باقي مانده) را بر روي سطح سطح مي چسبانند يا مي گذارند. اكثر مواد تميز كننده خيلي خشن هستند و اغلب به نوار برخي از روكش ها ختم مي شوند. اين اجازه مي دهد تا توسعه دهنده غلطك بيش از حد بيش از حد باعث ايجاد تونر اضافي شود كه منجر به تيرگي يا بيش از حد چاپ مي شود.

نشانه هاي رنگي تكراري برابر مقاومت در برابر چاپ

تكرارهايي كه در همان محيط اندازه گيري مي شوند كه توسعه دهنده غلتك (محيط كوچكتر) نشان مي دهد غلتك توسعه دهنده مشخص شده است. اين مي تواند در اثر نيروي ناگهاني آسيب رساندن به سطح سطح Roller Developer رخ دهد.

خطوط افقي رنگي تكراري برابر مقاومت در برابر چاپ

خطوط تكراري كه در همان محيط اندازه گيري مي شوند كه غلتك توسعه دهنده (حاشيه كوچكتر) نشان مي دهد غلتك توسعه دهنده مشخص شده است. اين به طور كلي از فشار تدريجي ناشي از فشار دادن دكمه Doctor Blade به غلتك Developer در نهايت رخ مي دهد كه غلتك را از شكل خارج مي كند.

 تيغه

Doctor Blade با استفاده از فشار ثابت بر روي اين غلتك ، ميزان تونر مورد استفاده در غلتك مغناطيسي يا توسعه دهنده را كنترل مي كند. يك تيغه پزشك فرسوده مي تواند شيارها را قطع كرده يا يك غلتك Mag يا Developer Roller را بر روي سطح قرار دهد و در نتيجه مقاومت در برابر خطوط افقي در چاپ ايجاد مي شود. علائم افقي با دور غلتك ، خطوط خالي "سفيد" براي يك غلتك مغناطيسي يا خطوط رنگي براي يك غلتك توسعه دهنده اندازه گيري مي شود .

معمولاً طول غلتك را گسترش مي دهد. يك دكتر صحيح نصب نشده به دليل فشار بيش از حد محدود كننده مقدار تونر به غلتك ، گرسنگي تونر ، باعث چاپ صحيح خواهد شد. يك تيغه فرسوده دكتر باعث ايجاد ناهنجاري مي شود كه به آن "رديابي تاير" يا "شن شيب" گفته مي شود كه به دليل ظهور علائم به آن اشاره مي شود. اين نوع effect به اين دليل ايجاد مي شود كه تيغه سفت و سخت و محكم نيست و ميزان فشار وارد شده به غلتك ثابت نيست و به شما امكان مي دهد در صورت تمايل به آن بپردازيد.

تيغه هاي بازيابي

تيغه هاي ريكاوري تيغه هاي پلاستيكي نازك Mylar هستند كه تونر باقيمانده را به سمت غلتك ها يا داخل حفره ها هدايت مي كنند. تيغه آسيب ديده آسيب ديده باعث ايجاد نقاط تصادفي در سرتاسر صفحه مي شود كه مي توان آن را "تونر در حال زدن" توصيف كرد. شايع ترين آسيب يك تيغه آن است كه در طول مونتاژ از شكل خم مي شود. سپس تونر روي تيغه جمع مي شود و o يا "لرزش" را روي چاپ مي ريزد. تجمع تونر با بيشتر از كارتريج مورد استفاده به طور پيوسته افزايش مي يابد ، تا جايي كه به نظر مي رسد يادآور يك كارتريج نشتي است.

بوشينگ غلتكي مغناطيسي

Magenta Roller Bushings يك تكه پلاستيكي نازك است كه "انتهاي جادوگر" را نشان مي دهد ، اينها براي ايجاد و نگه داشتن شكاف خاص بين مگ غلتك و طبل است. طبل مستقيم روي اين بوش ها مي چرخد. بوش هاي ترك خورده ، فرسوده ، گمشده يا تونر باعث آسيب جسمي به پوشش درام مي شوند و اغلب اين پوشش را پاره مي كنند.

منبع: تهران نارا نوين

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.